[:it]L’Audi TT RS più potente al mondo by HPERFORMANCE![:en]Worldwide strongest TTRS with 750 PS by HPERFORMANCE[:]

HPerformance Audi TTRS

[:it]

Si chiama Black Hawk, ed è la prima Audi TT RS con 750 CV e 880 Nm di coppia massima sviluppata dal tuner HPerformance a Osterburken in Germania

La HPerfomance di Tobias Haefner è ormai da anni specializzata nell’elaborazione del motore TFSI di Audi, ma questa volta il tuner tedesco ha superato ogni suo limite, dando vita a una TT RS che non teme rivali.

HPerformance Audi TTRS

Il cuore dell’elaborazione, che ha permesso di raggiungere i 750 CV di potenza massima, è senza dubbio il turbocompressore Garret GTX-35, abbinato a collettori su misura, intercooler specifico e aspirazione da 90 mm. L’impianto di scarico in acciaio inox è la versione Clubsport già commercializzata in passato da HPerformance che regala un sound eccezionali, che riporta alla memoria le versioni da rally della casa di Ingolstadt.

I risultati ottenuti non sono arrivati in un notte, ma solo dopo un attento sviluppo e numerose sessioni di test, che hanno portato alla decisione di adottare una pompa benzina ad alte prestazioni e iniettori maggiorati, al fine di garantire il giusto apporto di carburante al propulsore. Il tocco finale è stato dato dalla MTR-Performance, che ha ottimizzato il software della centralina.

E così, per domare i 750 CV, HPerformance ha installato l’impianto frenante in ceramica dell’Audi R8.

Il costo per tutto questo? Se volete una perfetta replica dovrete sborsare 50.000 euro, ma se avete un budget limitato potrete sempre portare a quota 600 i cavalli della vostra Audi TT con circa 10.000 euro.

Il preparatore
HPerformance
Silcherstrasse 29
D-74706 Osterburken
E-mail: info@hperformance.de
Internet: www.hperformance.de

Photos: Jordi Miranda

[:en]

It’s name is Black Hawk, and it is the first 750 CV Audi TT RS developed by the german tuner HPerformance

In the past already, the team around Tobias Haefner caught attention by tuning of similar strong “conspecifics”, taking into account that the here presented Audi TT RS specimen with its 750 HP and 880 Nm of torque puts in the shade all ever having existed in this respect.

HPerformance Audi TTRS

Core piece of the operation was a tuned GTX-35 turbocharger, applied to an Hperformance exhaust manifold. The chilling is achieved by a company own charge air cooler, the air feed of which is guaranteed by a 90 mm air intake.

Likewise known from preceding projects is the 90 mm Clubsport exhaust system. This way, the Black Hawk, as the vehicle was christened in a species-appropriate manner, develops a sound background, that does not only make goosebumps, but makes remember, furthermore, the rally ancestors in the past. The fuel feed was also modified. Besides a tuned high-pressure fuel pump, optimized injectors were installed, too, in order to warrant for the engine fuel supply. The power transmission is materialized via a spring-borne sintered metal clutch. In order to cut off the generated out of all these power components movement at any time, an Audi R8 ceramics brake system was installed. And in order to warrant for a smooth interaction of all these components, the software development partner MTR-Performance made car balancing in real time.

The total tuning costs are about 50,000 Euro. By the way, HPerformance offers this kind of car tuning, as well as the inferior tuning stage, in shape of a tuning kit. The first steps can be made by a 600 HP 9,999 Euro turbokit.

The tuner
HPerformance
Silcherstrasse 29
D-74706 Osterburken
E-mail: info@hperformance.de
Internet: www.hperformance.de

Photos: Jordi Miranda

[:]